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Virginia Traub | EL BAILE





Virginia Traub de una larga trayectoria en exposiciones colectivas como pintora y ceramistas en la Universidad de Concepción, Concepción y Chillán. Sus pinturas han sido seleccionadas en concursos como “Creación 94, Chillán” y en la Exposición colectiva “Plaza del Lago”, Willmette, Illinois, EEUU. Entre sus profesores podemos encontrar en pintura a Julia San Martín. Vitrofusion con Bárbara Aldunce. Ademas, Taller de Decoración Mayólica pequeño formato en La Habana, Cuba. En Cerámica con Helga Yufer, Chillán y Julio Meyer en la Universidad de Concepción, Chillán.


   

Exposición "ELLAS" en Valparaíso


Estimados amigos,

Los  invito a la  inauguración de la exposición "ELLAS"  Mujeres de ayer y hoy a traves del grabado, que se realizará el jueves 3 de noviembre  a las 19:30 horas en la Sala de la Dirección Desarrollo Cultural Valparaíso, Esmeralda 1051, Valparaíso.


Natacha Campos

Natacha Campos, es una artista visual que se comunica a través de variadas expresiones artísticas, se inicio con el dibujo y la pintura y ha desarrollado su quehacer investigando y produciendo arte con tela, papel, dibujo y color, es ilustradora de cuentos infantiles, creadora de figuras mágicas en papel mache, diseñadora gráfica, grabadora.


Espero contar con su importante presencia.

Saludos,


Artista Visual
02-4152955  /  09.8272737
natailustra@gmail.com


   

El arte de Miguel Covarrubias


 "Miguel Covarrubias (1904–1957) was one of the foremost Mexican artists of the twentieth century. A quintessential humanist, he made important contributions in the fields of anthropology, archaeology, theater, and dance.


The breadth of his intellectual interests inspired him to explore cultures as varied as the brilliant hues of his art. He became an expert in indigenous Mexican art and culture and an important figure in the preservation of ancient sites and artifacts. After capturing the creative energy of the Harlem Renaissance, he documented a vanishing way of life on the Indonesian island of Bali. And in the pages of Vanity Fair and other popular American magazines of the Jazz Age, Covarrubias took the measure of the era's statesmen, celebrities, and rogues."











   

Viva el arte de Cabusri>Humanities Texas | Miguel Covarrubias:

The Art and the Revolution


 The exhibition "Building the Revolution" will examine Russian avant-garde architecture made during a brief but intense period of design and construction that took place from c.1922 to 1935. Fired by the Constructivist art that emerged in Russia from c.1915, architects transformed this radical artistic language into three dimensions, creating structures whose innovative style embodied the energy and optimism of the new Soviet Socialist state."



The drive to forge a new Socialist society in Russia encouraged synthesis between radical art and architecture. This creative reciprocity was reflected in the engagement with architectural ideas and projects of such artists as Kazimir Malevich, Vladimir Tatlin, Liubov Popova, El Lizzitsky, Ivan Kluin and Gustav Klucis, and in designs by such architects as Konstantin Melnikov, Moisei Ginsburg, Ilia Golosov and the Vesnin brothers, as well as Le Corbusier and Erich Mendelsohn, European architects who were draughted in to help shape the new utopia.


The exhibition will juxtapose large-scale photographs of extant buildings with relevant Constructivist drawings and paintings, vintage photographs and periodicals. Many of the works have never been shown in the UK before.




Courtyard Sculpture 


In conjunction with the exhibition, a reconstruction of Vladimir Tatlin’s Monument to the Third International, known as ‘Tatlin’s Tower’, specially commissioned from Jeremy Dixon of Dixon Jones Architects has been installed in the Royal Academy’s Annenberg Courtyard.
A supporting exhibition in the Architecture Space (23 September – 29 January 2012) explores the conception, vision and symbolism of Tatlin’s Tower and uncovers the intriguing process undertaken for its special recreation at the Royal Academy.


Exhibition organised by the Royal Academy of Arts in collaboration with the SMCA-Costakis Collection, Thessaloniki, and with the participation of the Schusev State Museum of Architecture, Moscow, and Richard Pare.

List of objects proposed for protection under Part 6 of the Tribunals, Courts and Enforcement Act 2007 (protection of cultural objects on loan)



   

Building the Revolution - Exhibitions - Royal Academy of Arts:

El arte de Cabusri | Bongo


Pintura personalizada a
partir de fotografías





Desde los albores de la civilización, el perro figura en la pintura como el animal que a menudo se califica como el más fiel compañero del hombre. Durante la Prehistoria -unos 4.500 años a. C.- aparecen las primeras representaciones del perro en las pinturas rupestres.

Si bien es cierto que se le representa menos que los animales de caza, principales fuentes de inspiración, el can figura como asistente del hombre durante esta tarea. Las representaciones aluden a una raza que no se parece a ninguna de las conocidas en la actualidad. Es en el antiguo Egipto cuando las pinturas comienzan a presentar ejemplares que se asemejan a los de hoy.


   

El Legado Mordó-Alvear


La Real Academia de Bellas Artes de San Fernando presenta en una exposición  el Legado Mordó-Alvear.


La exposición muestra el conjunto formado por  57 obras de arte contemporáneo donadas recientemente a la Academia por la galerista Helga de Alvear como homenaje a la pionera y fundadora de una galería de Arte de vanguardia, Juana Mordó.


Entre las piezas que se pueden ver hay obras de veintidos artistas como Dalí, Gregorio Prieto, Rafael Canogar, Darío Villalba, Pablo Serrano, Fernando Zobel, Josep Guinovart, Gustavo Torner, Lucio Muñoz,.. miembros significativos del panorama artístico español de los años 50 y 80."


   


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