Páginas

Destacados

N-ce Arte


 "N-ce Arte exhibe el Optimismo Radical, Un Proyecto del uruguayo Marco Maggi, es una construcción que comienza en el atrio de la galería con una enorme columna de más de 10 metros de altura forrada con Post-its de color amarillo. A partir de este "faro" se desarrolla un plano laberintico hecho de resmas de papel ubicadas directamente sobre el piso de la planta principal, una construcción rigurosa y llena de dudas, acentuada en la pared de fondo por una composición de sobres blancos.


Las rutas por recorrer nos plantean varias preguntas: ¿A dónde nos llevan estas calles, estas avenidas?, ¿cómo funciona el laberinto?, ¿serán los cimientos de una edificación que nunca se consolidó?


Hay un sentido ritual al entrar en esta "construcción" que nos mantiene misteriosamente dentro del camino, doblando esquinas, dando vueltas, evitando saltar las resmas, la vía más corta; hay un respeto por el límite marcado y desorientación ante los múltiples silencios blancos que subrayan, aún más, las avenidas de color y nos marcan de nuevo la incierta ruta. " Leer +








   

Art of the Arab Lands in New York

 "The grand reopening of a suite of 15 dramatic New Galleries for the Art of the Arab Lands, Turkey, Iran, Central Asia, and Later South Asia takes place at New York’s Metropolitan Museum of Art on November 1. 


The greatly enlarged, freshly conceived, and completely renovated galleries will house the Metropolitan’s renowned collection of Islamic art—one of the finest and most comprehensive collections of this material in the world. 


Design features within the new space will highlight both the diversity and the interconnectedness of the numerous cultures represented here; multiple entryways will allow visitors to approach the new galleries—and the art displayed within—from different perspectives."



Sheila Canby, the Patti Cadby Birch Curator in Charge of the Department of Islamic Art, said: “Although our galleries represent a vast territory over a long period of time, the diverse artworks shown here are nonetheless unified in several distinctive ways. 




Primary among these is the extensive use of Arabic script, which resulted in exceptional examples of calligraphy—often in conventional media, such as metalwork or architectural elements—and virtuosic achievements in the arts of the book. 


A profound love of embellishment is often expressed through intricately interlaced, complex geometric forms that are most familiar to us in textiles, woodwork, and tilework. 




There are many examples of luxury materials, due to royal patronage. And technical expertise of the highest level is always evident, no matter what the medium. 


Because the objects in our galleries are primarily secular in nature, they can easily be appreciated both for their innate utility and for their astonishing beauty, whatever the viewer’s background may be.”



   

Rembrandt in America

"Rembrandt in America is the largest collection of Rembrandt paintings ever presented in an American exhibition and the first major exhibition to explore in depth the collecting history of Rembrandt paintings in America. 


The NCMA is the only East Coast venue for this exceptional show that features works of art from across the United States, including some of the finest paintings residing in American collections. 


NCMA Curator of Northern European Art Dennis P. Weller serves as a co-curator of this must-see exhibition, which has been more than five years in the making" read more 






   

SIART - Bolivia 2011


VII Bienal Internacional de Arte


"La realidad contemporánea se teje a partir de múltiples interrelaciones. No es posible entender lo local aislado de la complejidad universal, del conjunto de acontecimientos simultáneos que generan la dinámica global. 


En este complejo tejido de relaciones sociales, culturales y políticas, la Bienal SIART realiza una lectura que se propone abordar estas articulaciones con el propósito de producir interdependencias e interferencias visibles, que favorezcan el entendimiento de los procesos culturales y artísticos en el seno de una formación social.


Una Bienal es una iniciativa de aceleración de las transferencias informativas. Por esta razón, sus efectos institucionales remueven la distribución de los roles previamente asignados a las disciplinas reconocidas por la tradición. Una Bienal es un espacio de debate, de confrontación de ideas y de afectos, un lugar para la movilidad del pensamiento"



El chileno, Adolfo Torres, se presenta con el proyecto Olla común, que combina la intervención urbana con la actividad comunitaria. Adolfo hace borrosas las fronteras entre el arte y la gastronomía. (www.ollacomun.net)


  

Pablo Picasso to excite a robust market


L' Abaude
 " Christie's and Sotheby's hold their big autumn art sales in New York starting next week, with both houses looking to Pablo Picasso to excite a robust market.


The prominence of important works by Picasso, Matisse and other modern masters in the impressionist and modern art sales at Christie's on Tuesday and Sotheby's on Wednesday reflects the healthy appetite this year for big-ticket works, auctioneers said.


A strong market is also expected the following week when the two houses hold their contemporary art auctions.


Nu de dos
Simon Shaw, head of the modern and impressionist department at Sotheby's, said the offerings are "slightly bigger in the number of lots, (which) reflects perhaps an increased confidence."


A low estimate of $185 million is expected for the Wednesday sale, led by Picasso's playful and erotic "L'Aubade," estimated at US$18-25 million (S$22-31 million), and Henri Matissse's monumental bronze sculpture of a woman seen from the back, "Nu de dos," estimated at US$20-30 million."




   
Viva el arte de Cabusri>Picasso takes lead in big New York art sales:

El poderoso arte de Magritte


"El poderoso arte de Magritte sigue hechizando y cautivando", dijo a Efe uno de los fundadores de la galería, Emmanuel Di Donna, para quien "todos los trabajos de la muestra son muy representativos de este artista".


Es el caso de "El gusto de lo invisible" (1964), una pintura elaborada en gouache en la que una manzana cubre el rostro de un hombre con bombín, o de "La traición de las imágenes" (1952), un pequeño lienzo que representa una pipa y está acompañado por la expresión "Esto no es una pipa".


De esta manera, además de mostrar su ingenio y humor, Magritte cuestionaba "hasta qué punto podemos creer lo que vemos y qué papel juega la percepción en la comprensión de la realidad", explicó el experto."


   
El arte surrealista de Magritte protagoniza una exposición en Nueva York | Fox News Latino:


Seguidores del Arte