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Devil in Giotto fresco


"ROME (Reuters) - Art restorers have discovered the figure of a devil hidden in the clouds of one of the most famous frescos by Giotto in the Basilica of St Francis in Assisi, church officials said on Saturday.
The devil was hidden in the details of clouds at the top of fresco number 20 in the cycle of the scenes in the life and death of St Francis painted by Giotto in the 13th century.
The discovery was made by Italian art historian Chiara Frugone. It shows a profile of a figure with a hooked nose, a sly smile, and dark horns hidden among the clouds in the panel of the scene depicting the death of St Francis.
The figure is difficult to see from the floor of the basilica but emerges clearly in close-up photography.
Sergio Fusetti, the chief restorer of the basilica, said Giotto probably never wanted the image of the devil to be a main part of the fresco and may have painted it in among the clouds "to have a bit of fun."


   
Devil found in detail of Giotto fresco in Italy's Assisi - Yahoo! News:


El Arte de Edgar del Canto







Eventos

Exposición
"Seductora Maleante"
compuesta por óleos sobre tela y collages por Edgar del Canto.
Edgar del Canto


Fecha:
Viernes 18 de Noviembre a las 20:00 hrs.

Hotel Sheraton Miramar


Avenida Miramar N°15 de la ciudad de Viña del Mar


El arte de Edgard del Canto se presentara con la exposición "Seductora Maleante", espero que visiten su exposición, que muestra su genialidad y seguridad en sus obras. 

No es Matta, pero es mejor que él, entiende su pintura llena de color, a veces festiva, otras trasunta de dolor y desesperación. No lo olviden, visiten su exposicion.



   

Rubens, VanDyck, Jordaens en Flandre


Cette exposition sera également l’occasion pour le musée de montrer au public la richesse de ses collections baroques flamandes (peintures, estampes, sculptures). En effet, le contexte dans lequel ces œuvres furent réalisées aux Pays-Bas méridionaux, alors sous domination espagnole illustrent le renouveau iconographique (Van Dyck) initié par les défenseurs de la Contre-Réforme, tandis que les allégories profanes de Jordaens expriment la résistance de cet artiste dans ce climat de répression où s’opposent Catholiques et Protestants. Qu’elles soient ou non acquises au régime en place, ces œuvres témoignent d’une nouvelle esthétique baroque où l’expression, le mouvement et les violents contrastes d’ombre et de lumière sont des caractéristiques essentielles.



   

El arte del Hermitage en el Prado

Pedro I por Enrico Belli
 "El próximo 8 de noviembre el Museo del Prado abrirá al público la exposición 'El Hermitage en el Prado', que mostrará a través de ciento veinte obras la gran variedad y riqueza de las colecciones del museo ruso -desde el siglo V a.C. hasta el siglo XX, pasando por sobresalientes piezas de arqueología, artes decorativas y los magníficos fondos de pintura, escultura y dibujo- que hacen de él uno de los primeros centros de arte del mundo. La exposición, organizada por el Museo del Prado, Acción Cultural Española (AC/E) y el propio State Hermitage Museum, con el patrocinio de la Fundación BBVA, constituye una ocasión única y extraordinaria al tratarse de la primera vez que se muestra fuera del Hermitage una selección tan importante y numerosa de obras de sus excepcionales colecciones." leer +








   

Viva el Arte de Cabusrri> Museo Nacional del Prado: Exposición:

El Guernica en España


Guernica
"Este año se celebra el 30 aniversario de la llegada del Guernica a España. Pablo Picasso había querido contribuir al Pabellón de la República española de la Exposición Universal de 1937 (París) alzando su voz contra la barbarie del totalitarismo y sondeando la profundidad mítica del uso de la violencia ciega contra los inocentes. 


El largo exilio de la obra, en custodia desde 1939 en el Museum of Modern Art (MoMA), de Nueva York, simbolizaba la herida abierta por la Guerra Civil, ya que por voluntad de Picasso solo podría volver a España cuando se vieran restauradas las libertades democráticas.


El Museo Reina Sofía ha estado llamado desde su fundación a custodiar, exhibir e interpretar el Guernica y, por ello, quiere marcar esta efeméride mediante una reflexión sobre el significado histórico de este acontecimiento que contribuya a difundir y dar a conocer la obra y sus contextos entre los visitantes a través de una mesa redonda, una conferencia magistral y visitas específicas al Guernica a cargo del equipo de mediadores. 


Actividades que, más allá de la celebración, pretenden volcar sus esfuerzos en el pensamiento y la educación. Leer +








   
Museo Reina Sofía:

American Impressionists


"The exhibition explores the American impressionists' relationship with Italy, and with Florence in particular, in the decades spanning the close of the 19th and dawn of the 20th centuries. There was a marked upswing in the number of American artists travelling to Europe after the Civil War ended in 1865, and the trend continued on into the early 20th century. 


Hundreds of painters came to Paris and other parts of France while others studied in Germany, with England, Holland and Spain being other favourite locations. Italy, however, was an inescapable pole of attraction for most of them. 


Florence, Venice and Rome had been at the heart of the Grand tour for centuries and had become legendary for all those eager to study the art of the past, quite apart from their appeal in terms of the climate, the countryside, the people, and the overall atmosphere prevailing in them.


For the first time since recent exhibitions in France and England explored these American artists' relationship with those two countries, this exhibition will be hosting the work of American painters who embraced the artistic vocabulary of Impressionism and spent time in Italy."



The exhibition will contain works by painters who, while not explicitly subscribing to the new style, were nevertheless crucial masters for the younger generations: men such as Winslow Homer, William Morris Hunt, John La Farge and Thomas Eakins.


These will be followed by the great forerunners, artists such as John Singer Sargent, Mary Cassatt and James Abbott McNeill Whistler, who could boast of strong cosmopolitan leanings. Read More







   

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